درباره ما


Example image

جشنواره ملی بازی در رشته های مهندسی خلاقیت،رباتیک-بازی های فکری وغرفه های نمایشگاهی در 15 و 16 اسفندماه 1398 برگزار خواهد شد.
این جشنواره کشوری با همکاری شهرداری محترم اصفهان و آکادمی خلاقیت اسپادانا که بخش فنی و علمی جشنواره و اسپانسری را بر عهده دارد بر گزار خواهد شد.

اهداف و ضرورت طرح:
1) شناسايي پتانسيل خلاقيت شهر اصفهان و کشور در حوزه هاي مختلف
2) اطلاع رساني به شهروندان و هموطنان نسبت به رويکردها و توانمندي هاي خانه خلاقيت
3) برگزاري نمايشگاه آثار خلاقانه در حوزه هاي مختلف
4) امکانسنجي حوزه هاي مختلف ارائه خدمات به شهروندان (کارگاه آموزشي، نشست، سخنراني، نمايشگاه، مسابقه و ...)
5) الگو برداری سایر شهرهای ایران از خانه خلاقیت اصفهان
6) ایجاد شور و نشاط و خودباوری و ارزش گزاری مساله خلاقیت
دستاوردهاي طرح


انتظار مي رود پس از پايان اين طرح، دستاوردهاي ذيل حاصل گردد
1) برگزاري نمايشگاهي با حداق 10000 نفر بازديدکننده در 2 یا 3 روز
2) ايجاد بانک داده از مخاطبين علاقمند در حوزه خلاقيت
3) ايجاد بانک داده از فعالين حوزه هاي خلاقيت در حوزه هاي مختلف
4) ایجاد شور و نشاط و ارزش گزاری به مساله خلاقیت به عنوان راهکار اصلی کارآفرینی و اشتغال پایدار

اطلاعیه


حامیان جشنواره
بازی های فکری
بازی های فکری به هر نوع فعالیت ذهنی هدفدار که بصورت فردی یا گروهی اطلاق می شود که بتواند تاثیرات مثبت قابل قبولی را در ذهن، روحیه، شخصیت و زندگی هر انسانی؛ بدون در نظر گرفتن عواملی مانند سن، جنس، نژاد و وضعیت جسمانی ایجاد کند و باعث تمرکز در فرد گردد. بازی های فکری در عین لذّت و شادابی موجب به چالش کشیده شدن توان فکری ، تمرکزی ، IQ و EQ فرد شود و به مرور باعث تعالی فرد در این توانایی ها می شود. بازی های فکری هر کدام به نسبت دسته بندی و نوع خود بر یک یا چند بخش از قدرتها و توانایی های مغز و ذهن تاثیر گذار هستند. به طور مثال بازی های استراتژیک قدرت تحلیل و محاسبات، قدرت پیش بینی و حس ششم ، قدرت ریسک پذیری و … را درگیر کرد و در صورت استمرار آن باعث تقویت این بخشها در مغز و ذهن می شود.